niedziela, 25 stycznia 2015

Trwaj zimo, jesteś taka piękna!

Leopold Staff "Zima" Całunem śniegu przysypany, biały
Park w szarą ciszę pogrążył się cały
I z jakichś głuchych tęsknot się spowiada.
Drzew nagich długa ciemna kolumnada
Wije się sennie i w dali gdzieś ginie,
Wije się cicho po białej równinie
I biegną ławki aleją szeregiem,
Samotne, puste, ubielone śniegiem.

Długo kazałaś na siebie czekać piękna zimo! Spacerujemy podziwiając Twój oddech na ustrojonych diamentowym puchem drzewach. Ciężkie od śniegu gałęzie pochylają się przed nami, jakby chciały przywitać nas, mieszkańców zimowego królestwa, obiecując nam wspaniałe przygody skrywane za białą bramą. Nasza ukochana plaża nad jeziorem przyjęła postać skutej lodem niegościnnej planety. Wzdychamy, karmimy się naturalnym pięknem i cieszymy cudownym westchnieniem ciszy. Trwaj zimo, jesteś taka piękna!








3 komentarze:

  1. tak zima jest cudowna kiedy byłam dzisiaj na mieście i przejeżdżałam obok parku podziwiałam widoki... w ciszy i spokoju bez dzieci potrzebowałam tego....

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia :) Brakuje mi śniegu w tym roku.

    OdpowiedzUsuń
  3. ależ piekna zima u Was!!u nas ani grama córka zawiedziona :(

    OdpowiedzUsuń