piątek, 11 kwietnia 2014

Gdyby jajko miało inną formę, życie kury byłoby potworne.

Stanisław Wróblewski powiedział, że jaj­ko od zewnątrz ma ane­mię, od wewnątrz ma żółtaczkę, a ogólnie jest wapniakiem. Jako, że wapnia nigdy nie za wiele, jajka czczę, kocham i zajadam się nimi do woli. O roli jajek w zdrowej diecie pisałam już wcześniej, dziś garść przepisów na pyszne farsze, które z pewnością przydadzą się na najbliższe święta. Smacznego!

Jaja faszerowane tuńczykiem 
(składniki na 5 jajek)

Żółtka jajek
Puszka tuńczyka w sosie własnym
Łyżka chrzanu
4 łyżki majonezu
2 łyżki zielonej pietruszki
Łyżka suszonych pomidorów, pieprz, sól

Jaja faszerowane sardynkami
(składniki na 5 jajek)

Żółtka jajek
Mała puszka sardynek
Łyżeczka musztardy
Łyżka majonezu
Łyżka drobno posiekanej cebuli
Kilka kropli cytryny
Przyprawy: sól, pieprz, pietruszka

Jaja faszerowane chrzanem
(składniki na 5 jajek)

Żółtka jajek 
4 łyżeczki chrzanu
Łyżka majonezu
Przyprawy: sól, pieprz, pietruszka lub szczypiorek

Jaja faszerowane serem i papryką
(składniki na 5 jajek)

Żółtka jajek
Ćwiartka czerwonej papryki
2 łyżki startego drobno żółtego sera
Łyżka drobno pociętej cebuli lub szczypiorku
2 łyżki majonezu
Sól, pieprz

i na koniec nasz ulubiony przepis
 
Jaja faszerowane pieczarkami
(składniki na 5 jajek)

Żółtka jajek
20 dag drobno startych pieczarek, przesmażonych i odsączonych
2 łyżki majonezu
Pół łyżki masła
Sól, pieprz

5 komentarzy:

  1. Ja też lubię jajka, a mój Syn uwielbia wręcz ;) Faszerowane też bardzo lubię i zawsze co roku robię na Święta- faszeruję szynką i marynowanymi grzybkami lub konserwowym ogórkiem zamiast grzybów- pycha :))

    OdpowiedzUsuń
  2. pieczarkowe by mi smakowały..

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkim już faszerowałam jaja, bo i ja ich wielbicielką jestem. Ale, żeby chrzanem?? No to mnie zaskoczyłaś.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, te z obrazka z kiełkami wyglądają smakowicie:)
    Jeszcze moje dzieci musze przekonać do jajek. Te z pieczarkami i papryką mnie zaintrygowały.

    OdpowiedzUsuń