poniedziałek, 24 marca 2014

Gadu-gadu z Heleną cz. 1

Aby ocalić od zapomnienia ...

Podczas wirowania pralki do trzęsących się położonych na niej szklanek: "Trzymajcie się przyjaciele!"

Wchodzę do pokoju i widzę, że cała bielizna oczekująca na prasowanie została wyrzucona na dywan. Na moje słowa: "Heleno Ty łobuzie!" córka z rozbrajającym uśmiechem odpowieda: "Bambo łobuzie!"

Przypominam sobie taki czas, kiedy wszystkich mężczyzn nazywała tatusiami. Mina kuriera po słowach Heleny: "Cześć Tato!" bezcenna!

"Chcę kaszole!" - trochę czasu zajęło mi, zanim domyśliłam się, że chodzi o kalosze.

"Uratuję Cię Księżniczko, jestem rycerz Goofy!" zawołała do płaczącej Alicji.

Na moje słowa: "Kocham Cię" usłyszałam: "Naprawdę? To super!"

"Uciekaj smoku!" - okrzyk skierowany do kota, chwilę po przebraniu się córki w zbroję rycerza, czyli pelerynę wykonaną z mojej apaszki. Kiedy kot leniwie otworzył jedno oko i bez większego entuzjazmu na jej słowa, pogrążył się w dalszej drzemce, po chwili konsternacji wyrzuciła z siebie słowa: "Stary niedźwiedź mocno śpi".

Przy porannym pożegnaniu z wychodzącym do pracy Mao, zawsze domaga się, aby tatuś dał buziaka również Alicjowi i Mamusiowi.

Podczas słuchania bajki, ściąga skarpetkę i kładzie nogę na moim udzie z żądaniem: "Pogilaj mnie", czyli połaskocz mnie.

Skoro świt wstaje u wezgłowia naszego łóżka i głośno śpiewa Panie Janie lub Która godzina.

Chwilę po przytuleniu się do nas wypowiada słowa: "Dziękuję przyjaciele!"

W czasie spaceru, kiedy babcia oznajmia, że już pora wracać do domu, Helena zaczyna krzyczeć do przechodzącego obok mężczyzny: "Proszę Pana! Ratunku! Pomocy!"

Na pytanie: Dlaczego jesteś smutna? odpowiada: "Bez powodu"

Wskazuję na karcie książki misia polarnego. Na pytanie: Co to za zwierzę? otrzymuję odpowiedź: "Yeti".

5 komentarzy:

  1. hehe, posmialam sie,najbardziej z miny kuriera:-) dzieci maja niesamowita wyobraznie:-) no i yeti^^ skad Helena o nim slyszala?:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie byłabym sobą, gdybym nie kupiła jej książeczkę o Yeti. Ale na ilustracjach nie był w ogóle podobny do misia polarnego :)

      Usuń
  2. Niewątpliwie rośnie Ci mistrz ciętej riposty :D

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne teksty. Dzieci potrafią :)

    OdpowiedzUsuń