wtorek, 1 października 2013

Konkurs z Bohaterskim Misiem - 3 zestawy książek do wygrania

Któż z nas nie miał własnego ukochanego misia? Wszyscy wychowaliśmy się na wierszykach albo piosenkach dedykowanych jakiemuś sympatycznemu niedźwiadkowi. Bez większego wysiłku jesteśmy w stanie wymienić wiele imion znanych filmowych misiów. Te serdeczne zwierzątka dość często pojawiają się na kartkach książeczek naszych dzieci. Ale ta opowieść o misiu jest wyjątkowa, bo "Bohaterski Miś" nie jest kolorowy i puchaty. Nie żyje w zaczarowanym lesie, ani w innym magicznym świecie. Nie jest obdarowany żadną nadprzyrodzoną mocą. To opowieść o misiu, który urodził się w czasach pogardy i niezwykłym zrządzeniem losu stał się obserwatorem ludzi i miejsc uwikłanych w czasy I Wojny Światowej. Miś stał się maskotką przynoszącą szczęście ludziom pochłoniętym wichrem wojny. Na kartkach książki widzimy, jak tytułowy miś obserwuje okrucieństwo i bezsens walk oraz bohaterstwo ludzi uwikłanych w ciężki wojenny czas. 

Na okładce książki czytamy: Bohaterski miś to polski Kubuś Puchatek, któremu jednak nie dano wędrować w poszukiwaniu mądrości życiowej, ale który musi walczyć o wolną i niepodległą Polskę. Książkę tą chciałam przeczytać odkąd dotarła do mnie informacja, że po niemal 80 latach wreszcie doczekała się ona wznowienia. To nie jest łatwa bajeczka dla dzieci. Od czasu do czasu odzywają się głosy, że powinna ona wejść w kanon lektur obowiązkowych. Jak w prosty sposób wytłumaczyć dziecku sens wojny? Jak opowiedzieć im o tym, czym jest niepodległość? Być może bohaterski miś będzie Ci pomocny w rozmowie z dzieckiem na tematy związane z okrucieństwem wojny i tematem wolności.

Konkurs z Bohaterskim Misiem - 3 zestawy książek do wygrania

Z uwagi na zbliżające się obchody Dnia Niepodległości zapraszam wszystkich na Konkurs zorganizowany z Wydawnictwem Zysk i Spółka, w którym nagrodą są 3 komplety książek zawierające "Bohaterskiego Misia" Bronisławy Ostrowskiej oraz "Rymowanki nie do wiary jedenastoletniej Sary" Sary Szturemskiej - premierowy tomik wierszy dla dzieci.



Konkurs trwa od 1 do 21 października.

Aby wziąć udział w konkursie należy:

Odpowiedzieć w komentarzu na pytanie: Czym jest dla Ciebie niepodległość? (maks. 3 zdania)
Osoby prowadzące bloga proszę o udostępnienie baneru konkursowego. Baner można pobrać TU.

Spośród wszystkich odpowiedzi zostaną wylosowane trzy, które otrzymają zestaw książek.

Zapraszamy do wzięcia udziału w zabawie! 
Wyniki losowania zostaną ogłoszone w dniu 22 października.

23 komentarze:

  1. Niepodległość jest dla mnie ciszą po burzy, czasem spokoju, radości, euforii, bólu, rozpaczy, gojenia ran, oceny strat, planów na przyszłość, ulgi. Jest czasem, który oby trwał, bo dość tych niepotrzebnych wojennych zawieruch, które niszczą wszystko. To, przez co trzeba przejść, by ją zyskać jest chyba najgorszym koszmarem każdej matki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niepodległość? niby takie oczywiste, a jak się zastanowić, to właściwie co to dla mnie oznacza.
    Przede wszystkim to, że mogę żyć w kraju wyzwolonym, w kraju wolnym, nie idealnym, ale wolnym.
    Polsce niepodległej, która już nie podlega, zaborom, niewoli, która może "oddychać" pełną piersią,
    Polska w której mogę i chcę, żyć ze swoją rodziną,
    Polska w której moje dziecko może czuć się jak u siebie, nie pod rządami innych krajów i grabierców,
    ale po prostu czuć się jak u siebie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niepodległość jest dla mnie życiem w kraju wyzwolonym, wolnym. Pamiętaniem o tym, że tak długo walczyliśmy o odzyskanie Polski o odzyskanie Niepodległości. Jest to dla mnie duma, że mogę żyć w tym kraju, uczyć się, wychowywać dzieci.

    Zapraszam do siebie ;)) http://nataliabloguuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Niepodległość jest dla mnie czymś odzyskanym,co należy pielęgnować,dbać o to i pamiętać o tym.

    marcelinka915@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Niepodległość to dla mnie wolność. We wszelkich wymiarach.

    OdpowiedzUsuń
  6. Niepodległość to wolność wyboru - kim chcę być, jak chcę żyć, co mówić i co czuć.
    Niepodległość to wolność od strachu, że ktoś mi to wszystko zabierze, to wolność od konieczności walki o... wolność.
    Niepodległość jest jak powietrze - gdy go brak, trzeba podjąć walkę o każdy łyk lub zginąć - ciałem lub duchem, a kto wie, która śmierć jest gorsza...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P.s. Na fb lubię jako Anna Ch.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  7. Niepodległość to wolnosć od czyjejkolwiek tyranii oraz wolność do spełniania swoich marzeń.
    Niepodległość to możliwość decydowania o sobie.
    Niepodległość to po prostu możliwosć bycia kim się chce.

    OdpowiedzUsuń
  8. Niepodległość to... pretekst dla Willa Smitha do uganiania się za kosmitami...
    Niepodległość to... pretekst dla Hollywood, by zarobić trochę kaski w dobie kryzysu...
    Niepodległość to... pretekst, by móc przestać się starać być dobrym człowiekiem...
    czarna_hanka@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Niepodległość to pani nieskazitelna, która na tronie polskim siedzi, chroniąc naród od walki za życie, która dawno się stała z naszych braćmi udziałem, którzy krew oddali... murba78@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  10. lubię na fb jako Bernadetta Bomba
    Niepodległość to wolność, poszanowanie człowieka i jego praw

    OdpowiedzUsuń
  11. lubię na fb jako: Sylvia Bomba
    Niepodległość to przede wszystkim wolność ludzi, szanowanie ludzkiej godności i praw.

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię to na fb jako: elzbieta s-z
    Niepodległość - szczęście, spokój, wdzięczność. Niepodległość dla każdego co innego, ja dziękuję że ją mam

    OdpowiedzUsuń
  13. Niepodległość dla mnie to poranna kawa którą mogę wypić w spokoju, ukochany który jest przy moim boku, czytanie książki przy kieliszku wina wieczorem-to jest właśnie niepodległość-że mogę mieć te wszystkie rzeczy i nie muszę się bać że ktoś mi to odbierze. Jestem wolna i mogę robić wszystko, to jest niepodleglość. Najcenniejszy skarb jaki dali nam nasi przodkowie.
    Na fb lubie jako Sylwia Narkowicz

    OdpowiedzUsuń
  14. Niepodległość to wolność, możliwości, samostanowienie, niezależność, swoboda.
    MK

    OdpowiedzUsuń
  15. Niepodległość to smak, to rarytas,którym nikt się nie zdoła nasycić.
    na FB lubię jako PŁ

    OdpowiedzUsuń
  16. powietrzem!

    mika19@poczta.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. Moja 9 letnia córka odpowiedziała tak:

    Niepodległość jest wtedy gdy mam wolny dzień i nie idę do szkoły. Wtedy nie podlegam Pani wychowawczyni i nie muszę się uczyć i być posłusznym, jest też wtedy gdy jestem na wakacjach u babci, wtedy nie muszę ścielić łóżka i mogę długo oglądać telewizor-wtedy jestem niepodległa.

    agata.17ko@wp.pl

    na fb: Agata Konopka

    OdpowiedzUsuń
  18. Czystą niezależnością. Możliwością popełniania błędów, ponoszenia konsekwencji każdego kroku, obrywaniem po głowie. Satysfakcja, z własnej wolności.

    Halina Trzęsiok (FB)

    OdpowiedzUsuń
  19. Niepodległość oznacza dla mnie życie bez strachu, że zza rogu wyskoczy żołnierz z karabinem, który może mnie zrewidować albo zabić. To szczęście, że urodziłam się w Polsce, a nie np. na Bliskim Wschodzie, targanym konfliktami. Niepodległość to możliwość wyboru, gdzie chce się mieszkać, co robić, co myśleć i mówić.
    edyta.cha@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  20. Niepodległość dla współczesnych dzieci to normalność.
    Niepodległość dla żołnierzy była motywacją do walki.
    Niepodległość dla współczesnych dorosłych jest cenioną wartością, zbierającą ból i poświęcenie, walką okraszoną ofiarami, o której pamięc powinni przekazać kolejny pokoleniom.
    E-mail aleks@os.pl
    Lubię Alexandra Kol

    OdpowiedzUsuń