czwartek, 5 września 2013

Nie tylko w Halloween - Zupa dyniowa z imbirem.

Z wielką radością przywitałam pojawienie się dyni w lokalnych sklepach. Wiele się mówi o leczniczych właściwościach pestek z tego sympatycznego warzywa, ale również miąższ dyni to bogactwo witamin, składników mineralnych, pektyn, kwasów organicznych.

Dynia jest dobrym składnikiem diety odchudzającej, jest niskokaloryczna i nie ma tłuszczu. Ma właściwości odkwaszające organizm. Kiedyś spotkałam się z informacją, że miąższ z dyni skutecznie powstrzymuje mdłości w pierwszym trymestrze. Tyle korzyści i dodatkowo wspaniałe walory smakowe. Nic tylko kupować!

Dynię można podawać już półrocznemu dziecku, nie uczula i jest lekkostrawna. W naszej kuchni najczęściej wykorzystuję ją do robienia ciast, powideł i zup. Dziś przedstawiam przepis na pyszną, rozgrzewającą zupę dyniową z imbirem.






Składniki: 

1 kilogram obranej dyni;
1,5 - 2 litry wody;
warzywa: ćwiartka selera, pietruszka, dwie marchewki, cebula;
3-4 łyżki masła lub oliwy
przyprawy: kawałek imbiru 2-3 cm (starty na tarce), liść laurowy, ziele angielskie, sól, cukier, pieprz, cynamon, gałka muszkatołowa 

Zupę robi się bardzo szybko. Wszystkie warzywa kroję na kawałki (oprócz dyni, która gotuje się krótko) i gotuję z tłuszczem i przyprawami przez 15 minut. Następnie dodaję dynię i gotuję jeszcze 15 minut. Wyławiam przyprawy. Zupkę miksuję. W razie potrzeby doprawiam.

Zupa dyniowa znakomicie smakuje ze świeżym białym pieczywem.

Smacznego!

12 komentarzy:

  1. aa.. jak ja lubię krem z dyni

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm. Nigdy nie jadłam, ale wydaję się być smakowite. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. kocham dynie:))) pycha :) mam trochę w ogródku :) zupą się zajadam,pestki suszę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wszyscy robią zupę dyniową i tak zachwalają, a ja nigdy nie jadłam.
    wstyd?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, ale może warto spróbować :)

      Usuń
  5. Rozgrzewająca zupa - to lubię! :) Smaka mi narobiłaś!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. zupa dyniowa jest genialna. Niebawem zaczyna się sezon na dynię, a wtedy do dzieła:)

    OdpowiedzUsuń
  7. My już dziś przytaszczylismy dynie do domu, wszyscy mają smaka na zupę i ciasto dyniowe ....

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę się zabrać w końcu za dyniową zupę. Chociaż dla mnie dynia jest okropna, ale co zrobić, jak Majka ją pokochała ;)

    OdpowiedzUsuń