poniedziałek, 16 września 2013

Ciasto piernikowe z dyni

Wrzesień w naszej kuchni został zdominowany przez dynię. Kiedy już objedliśmy się zupą dyniową, na śniadanie zagościł pachnący chleb na zakwasie z dynią, potem delektowaliśmy się słodkimi dyniowymi powidłami i na koniec przyszedł czas na ciasto piernikowe z dynią w roli głównej. Ciasto należy do tych bardzo prostych w wykonaniu. Ci, którzy lubią ciasto marchewkowe bądź babkę buraczaną z pewnością rozsmakują się w tym jakże łatwym i niezawodnym wypieku.

Potrzebujemy: (składniki na dużą blachę)

1 kg pokrojonej w kawałki dyni
200 g mąki razowej
600 g mąki pszennej
szklanka brązowego cukru
szklanka oleju rzepakowego
szklanka mleka
4 jajka
4 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki przyprawy piernikowej

Dynię rozgotowywuję z odrobiną wody. Papkę odstawiam do ostygnięcia. Suche składniki, czyli mąki, proszek do pieczenia, przyprawę piernikową oraz cukier mieszam osobno. Mokre składniki, czyli jajka, mleko oraz olej mieszkam w innym naczyniu. Mokrą masę wlewam do suchej, dodaję dynię i wszystko mieszkam. Uzyskane ciasto przekładam do formy. Pieczę 40 minut w temp. 210 stopni.

Do ciasta można dodać dowolne bakalie, szczególnie dobrze smakują daktyle, figi, rodzynki, ale i orzechy. Ciasto jest delikatne w smaku, lekko wilgotne i co najważniejsze, pyszne. Spróbujcie!

20 komentarzy:

  1. O właśnie mam dynię na podorędziu muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo, ale fajny przepis - muszę go koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pięknie. Narobiłaś mi smaka :) Uwielbiam marchewkowe i dyniowe i właśnie sobie uświadomiłam, że żadnego z nich nie robiłam od dawna. Lecę jutro po dynię ;) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale cudo!
    A co to jest to na czubku?? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo nieudany lukier, pechowo zabrakło cukru pudru :)

      Usuń
  5. niestety za piernikiem nie przepadam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mhm uwielbiam ale bym zjadła ;-)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. żebyś Ty kobito wiedziała jak moje dziecko zafiksowane na dynie hahah

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmm nigdy jeszcze nie jadłam dyniowego ciasta, tą dynie ze skurką się gotuje i z pestkami pokrojoną? Przepraszam za głupie pytanie ale nie potrafie sobie przypomnieć żebym kiedykolwiek jadła dynie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. * skórką, przepraszam ale czasem strzelam byka :)

      Usuń
    2. Wyłącznie miąższ, bez pestek oczywiście. Skórka jest bardzo twarda, używam do niej obieraczka do warzyw.

      Usuń
  9. Aaa uwielbiam i zjadłabym!
    Dziś nawet rozmawiałam ze znajomą, że zjadłybyśmy cokolwiek z dyni :) Sezon na dynie się zaczął - ja kocham pod każdą postacią :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kopiuj-wklej :) jutro piekę :) choć miałam piec ze śliwkami, najwyżej bedą dwa :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja tam nie przepadam za pieczeniem ciast, ale teściowa się ucieszy jak jej nowy przepis podrzucę!

    OdpowiedzUsuń
  12. My jeszcze dodajemy cynamonu sporo ...,
    Znika b.szybko :)

    OdpowiedzUsuń
  13. mniam pyszotka :-)) z chęcią zjadłabym kawałeczek :_)))

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny przepis z pewnością wypróbuje
    Pozdrawiam http://memoriems.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń