poniedziałek, 20 maja 2013

Retro sernik - kajmakowy

Sernik retro. Taki, jaki jadłam u mojej babci, a i ona pewnie zajadała się podobnym u swojej babki. Sernik z ręcznie zmielonym serem i na wspaniałym kruchym cieście. Znika szybko. Zdecydowanie za szybko ...

Kruche ciasto - spód

połówka masła (małe kawałki w temperaturze pokojowej)
1 jajko
100 gram mąki
50 gram cukru lub cukru pudru
50 gram mąki ziemniaczanej
1 spora łyżka kakao

Wszystko dokładnie zagniatamy, zawijamy w folię i  wrzucamy na min. 1 godzinę do lodówki.

Serowa masa


Pół kilograma zmielonego półtłustego twarogu.
2 duże ugotowane ziemniaki (20 dag)
pół kostki margaryny
20 dag cukru
4 duże jajka
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżka mąki krupczatki albo pszennej
opakowanie cukru waniliowego.

Białka ubijamy osobno. Pozostałe składniki mieszamy razem. Na koniec dodajemy ubite białka i delikatnie mieszamy.

Wyciągamy kruche ciasto z lodówki. Rozwałkowujemy na spód posmarowanej tortownicy. Pieczemy 8-10 minut w 180 stopniach. Ja lubię cienką warstwę kruchego ciasta. Ta porcja starcza mi na dwa serniki, drugą część zamrażam.

Po upieczeniu spodu wylewamy serową masę i pieczemy jeszcze godzinę. 

Babcia nie dekorowała sernika. Ja po ostudzeniu lubię zalać go czekoladą lub kajmakiem. Bardzo prosty wypiek, to zdecydowanie mój ulubiony sernik.

9 komentarzy:

  1. Wygląda obłędnie, ciekawe jak smakuję?:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kajmak pyszota! Aż ślinka leci ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz najgorsze jest to, że na taki sernik wylewam pół puszki kajmaku, a pozostałe pół kusi, wabi i przyciąga ... Nie wiem dlaczego nie robią mniejszych puszek :)

      Usuń
  3. u mnie dzisiaj też sernik :) następnym razem muszę spróbować Twojego przepisu. Jeszcze takiego nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda nieziemsko pysznie :-)
    muszę zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  5. kocham serniki!!! zrobię na bank :P

    pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    http://islandofflove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam kajmak, uwielbiam sernik.
    dla mnie połączenie idealne!

    OdpowiedzUsuń