poniedziałek, 27 maja 2013

Morwa biała - Nasz pomocnik w zdrowej diecie.

Dieta to styl życia. Jest naszym sposobem odżywiania, dużo częściej mówi się o niej w znaczeniu diet odchudzających. I nie ma się czemu dziwić! Któż z nas nie jest na diecie?

Naszym prywatnym przekleństwem jest to, że lubimy jeść. Gotowanie jest naszą wielką pasją, sporo czasu spędzamy w kuchni. Lubimy też eksperymentować - "odchudzanie" przepisów kulinarnych daje nam sporo frajdy i satysfakcji.

Nigdy nie stosowaliśmy żadnych cudownych specyfików, które w magiczny sposób mają doprowadzić do anihilacji zbędnych kilogramów. Oprócz obniżania wartości kalorycznej potraw, w naszej kuchni dużą rolę odgrywają przyprawy i zioła. I to one powodują, że dane posiłki są bardziej lekkostrawne (koperek), pomagają obniżyć poziom cholesterolu (czosnek), czy zapobiegają rozwojowi komórek tłuszczowych (pieprz czerwony).

Od kilku miesięcy powiększyliśmy liczbę naszych rytuałów o picie zaparzonych liści morwy białej. To bardzo popularne w chińskiej medycynie zioło. W medycynie naturalnej wykorzystuje się zarówno jego korzenie i owoce, jak i liście.

My zdecydowaliśmy się na używanie liści z tej prostej przyczyny, że są one łatwo dostępne w każdym zielarskim sklepie. Oto korzyści: herbata z liści morwy stabilizuje cukier, cholersterol oraz trójglicerydy we krwi. Zawiera w sobie substancje, które hamują działanie enzymów rozkładających węglowodany. Co dzięki temu osiągamy? Część węglowodanów nie zostaje strawiona w jelitach i jest po prostu wydalana z organizmu. Wyczytałam, że morwa biała redukuje do 35% wchłanianych kalorii. Ma bardzo łagodny smak i pachnie przyjemnie. Ma również sporo witamin. Pije się ją przed głównymi posiłkami, maksymalnie dwa razy dziennie.

Reasumując morwa biała to rewelacyjny sposób na naturalne wspomaganie odchudzania albo utrzymanie prawidłowej masy ciała. Zdecydowanie polecamy jako uzupełnienie codziennej diety.

Koszt - 8 zł.  Masa netto: 100g

10 komentarzy:

  1. O proszę pierwsze słyszę.Ciekawy post.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja z kolei miałam już mały romans z morwą białą i rzeczywiście jest to jeden z najlepszych suplementów diety... hmmm... warto by było wrócić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy o tym nie słyszałam i cieszę się, że mogłam tu o tym przeczytać ;) Na pewno spróbuję, jak tylko gdzieś dostanę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam tabletki z morwą białą i kora cynamonowca - herbat nie znoszę - działają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie miałam pojecia, że coś takiego istnieje :P

    OdpowiedzUsuń
  6. dzięki!
    po porodzie na pewno spróbuję.
    a gdzie można ją dostać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W każdej aptece, zielarskim. Ja kupuję w Auchan. Nie mam wiedzy, czy można ją pić w trakcie karmienia, na wszelki wypadek skonsultuj z lekarzem. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. o to i ja muszę poszukać ;)

      Usuń
  7. Bardzo ciekawy post :) Muszę koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie jest znaleźć takie blogi, perełki wśród tłumu. Muszę wypróbować, a widziałam właśnie w Auchan :)

    OdpowiedzUsuń