niedziela, 7 kwietnia 2013

Fajna babka, a jest z burakiem ...




Dziś słodka niedziela. Kupiłam sporo buraków na sok, ale ostatecznie postanowiłam wykorzystać je w nieco odmienny sposób. Zapraszam do wypróbowania przepisu na lekką, wilgotną, a przede wszystkim przepyszną czekoladową babkę z burakami.





 


Składniki /na dużą blachę o wymiarach 24 x 30 cm/
  • 3 szklanki mąki orkiszowej - ja wykorzystałam 750, bo takiej używam do pieczenia chleba, aczkowiek w przepisach spotkałam się z propozycją wymieszania mąki razowej i jasnej.
  • 1 i 1/3 szklanki oleju (rzepakowy lub słonecznikowy)
  • szklanka melasy (albo cukru brązowego, w ostateczności białego)
  • 100 g ciemnej czekolady (minimum 70%)
  • 1/5 kg surowych, obranych i startych na tarce buraków
  • 6 jajek
  • 10 łyżek kakao
  • 4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki soli

Zaczynamy od oleju, który rozgrzewamy na ogniu z dodatkiem czekolady i melasy. Masę odstawiamy z pieca kiedy składniki się rozpuszczą. 

Następnie wrzucamy do masy starte buraki i dobrze mieszamy. 

Suche składniki: mąkę, proszek, sól i kakao mieszamy w osobnym pojemniku. Jajka ubijamy osobno. 

Łączymy wszystkie składniki i wylewamy na blachę.
Formę natłuściłam i wysypałam wiórkami kokosowymi. Pieczemy w 180 stopniach około 30 minut. Ciasto powinno być w środku lekko ciągnące. Smacznego.

5 komentarzy:

  1. dodaję do ulubionych! Zdecydowanie :) A tytuł jest boski :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Haha tytuł rewelacja, ale babka chyba mnie nie skusi :P
    Za duzo ciemnej czekolady i za dużo kakao jak na mój gust :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ojej. Coś idealnie dla mnie - czekolado i burako-holika.

    Aż szkoda, że właśnie weekend się skończył - w tym tygodniu absolutnie nie będę mieć czasu na pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ah ale słodkości i kokos! Uwielbiaaam.:D
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie.;)

    OdpowiedzUsuń