wtorek, 9 kwietnia 2013

Domowy kisiel z gruszek

Kolejna nasza propozycja na pyszny owocowy deser. Przygotowanie kisielu zajmuje zaledwie kilka minut. Dziś zdecydowałam się na gruszki, mimo, że najbardziej smakują nam kisiele z użyciem owoców jagodowych. Niestety zapasy mrożonek się wyczerpały, pozostaje więc potęsknić za ich smakiem.

Potrzebujemy (na 3 porcje)
3 duże gruszki
0,3 litra wody
szczyptę cynamonu
5 goździków
miód
łyżka mąki ziemniaczanej

Umyte, obrane gruszki kroję na małe kawałki, zalewam zimną wodą, dodaję przyprawy. Gotuję owoce do miękkości. Jeśli owoce są niewystarczająco słodkie opcjonalnie dodaję trochę miodu. Na koniec rozrabiam mąkę w odrobinie zimnej wody i wlewam do deseru mieszając, aby dobrze się rozprowadził. Na wierzch posypałam trochę mojej ulubionej gorzkiej czekolady. 

3 komentarze:

  1. :) też tak robimy kisiel... pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam domowy kisiel i budyń. Budyń to takie moje "comfort food" - gdy mi jakoś źle i szaro, idę do kuchni, wyciągam jajka, mleko, wanilię i mąkę ziemniaczaną i gdzieś tak w połowie bełtania składników, nawet zanim mleko zdąży się zagotować - już mi lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie robiłam własnego budyniu, ale mam coraz większą ochotę na przyrządzenie takiego kisielku :)

    OdpowiedzUsuń