poniedziałek, 25 marca 2013

Mój pierwszy alfabet



Na naukę alfabetu córka ma jeszcze mnóstwo czasu, ale ilustracje książki "Mój pierwszy alfabet" oczarowały mnie tak bardzo, że nie mogłam się oprzeć zakupu tej pozycji. Piękno ilustracji ma swoje źródło w materiale, z którego zostały wykonane. Otóż ilustratorka kreatywnie podeszła do wykonania grafik wykorzystując do ich powstania polar, dzięki czemu podczas ich oglądania czułam się niezwykle mięciutko i cieplutko. Prócz "wyszywanych" ilustracji Elżbiety Wasiuczyńskiej kolejną zaletą książki są grube tekturowe kartki, które z pewnością oprą się destrukcyjnemu działaniu córeczki.



 



Dla starszych dzieci lektura tej książki to zabawne wprowadzenie w świat literek. Niemało zabawy można odnaleźć w zgadywaniu na jaką literkę alfabetu zaczynają się słowa przedstawiane na ilustracjach. Na okładce doczytałam, że książka ta otrzymała nagrodę "Książka Roku 2009" w kategorii nagroda dla ilustratora.
 
Tak bardzo spodobała mi się technika tworzenia tych ilustracji, że postanowiłam zbierać u znajomego krawca skrawki materiału i planuję zszywać je w taki sposób, aby powstały ciekawe obrazki. Kto wie może stworzymy swój alternatywny alfabet?  

Książka dostępna w Matrasie -  23,75 zł


Pytanie dla spostrzegawczych: kim jest ten sympatyczny gość?

8 komentarzy:

  1. sympatyczny gość to małpa? :) ksiazeczka super, pewnie tez w przyszlosci zakupie

    OdpowiedzUsuń
  2. Yeti:))
    na pewno zakupię ja dla córki, a potem jak znalazł będzie dla synka:)
    bardzo mi się podoba !a wszystko to przez te miłe w dotyku obrazki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo! Brawo! gratuluję bystrego oczka :)

      Usuń
  3. Oglądałam to książkę już parę razy, ale zawsze boś pilniejszego było na liście książek do nabycia.

    OdpowiedzUsuń
  4. właśnie jutro jadę na zakupy wielkanocne... i to planuję kupić jako prezent dla Małego :) Się ściągamy myślami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. też mamy tę książkę jest świetna

    OdpowiedzUsuń