wtorek, 5 marca 2013

Julian Tuwim - Wiersze i wierszyki dla najmłodszych






Dziś pochylę się nad ulubioną książeczką mojej córki, a jest nią zbiór wierszy Juliana Tuwima "Wiersze i wierszyki dla najmłodszych". Pamiętam jak na wykładach z literaturoznawstwa profesor rozpływał się w zachwytach opowiadając o Tuwimie. Poniekąd rozumiem ten podziw, potrzeba mieć naprawdę doskonałe poczucie humoru i ponadprzeciętne umiejętności językowe, aby stworzyć poezję, która zachwyca już kilka pokoleń, zarówno dorosłych, jak i dzieci. Tego Tuwimowi nie można odmówić.




   

Wydawnictwo Wilga wydało książkę z usztywnianymi stronami i bardzo miłą w dotyku okładką. Mam nadzieję, że dzięki temu książka przetrwa długo, pomimo tego, że córka sięga po nią kilka razy dziennie. 

Zbiór składa się z następujących wierszyków: Dyzio marzyciel, Okulary, Bambo, Spóźniony Słowik, Kotek, Warzywa, Gabryś, Wszyscy dla wszystkich, Idzie Grześ, Trudny rachunek, Abecadło, Dżońcio, Rzeczka, Ptasie plotki,  Dwa Michały, Rozmowa ptaków.




Mam nadzieję, że wydawnictwo wyda jeszcze dodatkowy tom z pozostałymi wierszami, których zabrakło mi w tym wydaniu to znaczy: Lokomotywa, Pstryk, Rzepka, Słonia Trąbalskiego, Zosia Samosia i Ptasie Radio.


Ilustracje Marianny Jagody - Mioduszewskiej zachwycają, są barwne i w zabawny sposób wizualizują kolejne wierszyki.





 
Helenka ukochała sobie tą książkę, ciągle dopomina się abym jej czytała ulubione wierszyki. Bardzo wnikliwie studiuje kolorowe ilustracje. Mam wrażenie, że dzięki tej lekturze uczy się coraz to więcej słów.

Dla przykładu: w niedzielę korzystając z okazji, że zniknęłam w kuchni, córka dorwała się do "zakazanej" szuflady, której jeszcze nie zdążyliśmy zabezpieczyć przez otwieraniem. I gdy po powrocie zobaczyłam, że udało jej się wyrzucić całą zawartość szuflady na podłogę, pogroziłam palcem i powiedziałam: ty łobuzie. W odpowiedzi córka z rozbrajającym uśmiechem dopowiedziała: Bambo! i rozbroiła mnie tym zupełnie. 

Podsumowując, wiersze Tuwima to obowiązkowa pozycja każdej domowej biblioteczki.

Cena w Matrasie: 29,12 zł






























5 komentarzy:

  1. Nie znałam tego wydania, muszę zdecydowanie kupić!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się! Te wierszyki powinien mieć każdy, wszystko jedno w jakiej oprawie graficznej. Jest wiele pozycji dla dzieci, ale nic nie zastąpi wpadających w ucho wierszy Tuwima. :)
    Przy okazji zapraszamy do nas!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham Tuwima... pamiętam jeszcze jak dziadek mi wierszyki mówił... muszę zakupić małemu, choćby z sentymentu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubimy Tuwima :) Mamy wydanie Papilonu ''Najpiękniejsze wiersze dla maluchów'' w twardej okładce i eksploatowane są już hohohohoho

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiersze Tuwima dla dziecka, to najlepsze co może być, z przyjemnością sie ich słucha, wpada w ucho, myślę że mojej Natalce może się spodobać.

    OdpowiedzUsuń